Zdjęcia często wykonuje się w celach biznesowych, np. przed wystawianiem ogłoszenia o sprzedaży obuwia na aukcji internetowej. Dla właścicieli sklepów internetowych z branży obuwniczej dobre zdjęcia są niezwykle istotne i wymiernie wpływają na wyniki biznesowe. W jaki więc sposób wykonać dobre fotografie produktowe butów?
Jak duże znacznie ma zdjęcie produktowe?
Zdjęcia sprzedawanych produktów w sieci mają duże znacznie. Najlepszy opis, korzystne ceny i najszerzej zakrojona kampania reklamowa nie zdadzą się na nic, jeśli potencjalny klient nie będzie mógł zobaczyć produktu, choćby na zdjęciu. Fotografie pozwalają bowiem ograniczyć chyba największy minus zakupów internetowych, czyli brak możliwości zobaczenia na żywo produktu, który chce się kupić.
Warto też zauważyć, że szybko rosnące zainteresowanie Polaków względem zakupów przez Internet równoważone jest coraz większą podażą. Sklepów online w każdej branży, w tym i w obuwniczej ciągle przecież przybywa, a konkurencja stale się nasila. Chcąc osiągnąć sukces na tym rynku, trzeba przygotować perfekcyjne oferty, a odpowiednie zdjęcia są tu absolutnie kluczowym aspektem.
Co i jak należy przygotować przed wykonaniem fotografii?
Zanim zacznie się korzystać z aparatu fotograficznego, to koniecznie trzeba przygotować do tego obuwie, tak by prezentowało się jak najkorzystniej. W sieci na ogół sprzedaje się nowe buty, a więc wystarczy je tylko lekko przeczyścić i wypastować, aby nadawały się do zdjęcia. Jeśli jednak chce się wystawić ogłoszenie o sprzedaży używanych butów, to wcześniej powinno się je bardzo dokładnie umyć i odczekać aż się wysuszą.
Tło i odpowiednie oświetlenie są niemal tak samo ważne, jak fotografowany obiekt. Obecnie standardem w fotografii produktowej jest wykorzystywanie jasnego i całkowicie jednolitego tła. Wtedy to wzrok odbiory w pełni skupia się na produkcie. Jak w przypadku większości typów zdjęć, tak i przy fotografowanych butach wskazane jest jasne i równomierne oświetlenie.
Profesjonalni fotografowie przy wykonywaniu fotografii produktowych często korzystają z tzw. namiotów bezcieniowych, które w połączeniu z optymalnym rozmieszczeniem źródeł światła pozwalają osiągnąć najlepsze wyniki.
Wbrew pozorom fotografowanie butów nie trwa krótko. Konieczne są nie tylko przygotowania, ale także wykonanie dziesiątek, a nawet setek zdjęć. Przedmiot fotografuje się z każdej strony i pod różnymi kątami, aby później wybrać te zdjęcia, które są najbliższe perfekcji. Zwykle też przeprowadza się obróbkę fotografii w programach komputerowych.
Czy trzeba zatrudniać profesjonalnego fotografa?
Właściciele sklepów obuwniczych online stosują różne strategie wykonywania zdjęć. Niektórzy wykonują je sami, inni do tego celu zatrudniają profesjonalistów. Chcąc się wybić na konkurencyjnym rynku sprzedaży przez Internet, warto jednak postawić na doświadczonego fotografa, który dysponuje odpowiednim sprzętem.
Częstą wątpliwością przy wykonywaniu zdjęć butów na sprzedaż jest to, czy powinno się zatrudnić modela. Zdania są tu mocno podzielone. Jedni właściciele sklepów internatowych angaż modela uważają za zbyteczny wydatek. Inni uważają, że sprzedaż produktów zaprezentowanych przez modela jest wyższa, niż gdy w ogłoszeniu pojawiają się zdjęcia samego obuwia.